Gezonde slaap door te bewegen, je komt toch ook in beweging?

Gezonde slaap door te bewegen, je komt toch ook in beweging?

Waarom is bewegen zo belangrijk hieronder kun je lezen waarom bewegen zo goed je is:

Ons lichaam is gemaakt om te bewegen het houdt de spieren soepel en de gewrichten sterk.

Door te bewegen krijg je ook gaande weg meer conditie wat weer ten goede komt aan ons lichamelijk en geestelijk welzijn.

Je afweersysteem wordt door te bewegen geactiveerd, zodat de organen optimaal gaan functioneren.

Bewegen maakt je vrolijk, een wandeling door het bos of hardlopen, het maakt niet uit wat je doet als maar in actie komt.

Het zal je nachtrust bevorderen, zodat je in de morgen je ook fitter voelt.


Gezonde slaap door te bewegen, je komt toch ook in beweging?

Bewegen ontspant en helpt bij slapeloosheid en tegen vermoeidheid, de nachtrust verbetert.

Je denkt misschien dat een inspannende training je helpt om meteen in slaap te vallen, maar het omgekeerde is waar.

Ook al zijn je spieren misschien moe, lichaamsbeweging verhoogt je energielevel en verhoogt je lichaamstemperatuur.

Daarom is het verstandig om te voorkomen dat je traint binnen drie uur voordat je van plan bent om naar bed te gaan.

 

 

Gezonde slaap door te bewegen! Je komt toch ook in beweging!

 

Gezonde slaap door te bewegen, je komt toch ook in beweging?

Heb je ernstige slaapproblemen?

Dan is het verstandig een bezoek aan de huisarts te brengen.

Maar voor de grote meerderheid van mensen met slaapproblemen bestaat er een simpele oplossing: bewegen.

Studies wijzen uit dat regelmatig bewegen helpt slapeloosheid te bestrijden.

Ook bevordert het de slaapkwaliteit zelf.

Door beweging verloopt de overgang tussen de verschillende slaapfases vloeiender en regelmatiger.

Gezonde slaap door te bewegen, je komt toch ook in beweging?

Diepe slaap
Ieder heeft zo zijn eigen beweegritme.

De één sport liever voor werktijd.

De ander werkt zich liever ’s avonds in het zweet.

Als je 3 tot 4 keer per week zo’n 30 minuten beweegt, zul je makkelijker in slaap vallen en in slaap blijven.

Om de lengte van de diepe slaap te verlengen, helpt het om overdag intensief te bewegen en wat lichte oefeningen in de avond doen.

Lengte van slaap
Beweging kan ook het totaal aantal slaapuren verlengen.

Een studie aan de Medische Universiteit Stanford wees uit dat regelmatig bewegen de slaapduur met een uur kan verlengen.

Volgens de studie kon de tijd om in slaap te komen gehalveerd worden door beweging.

Je wilt toch ook een gezonde slaapcyclus, ga bewegen.

Ik raad je aan om Perfect Slapen in 7 Stappen te kopen het zal je helpen naar een gezonde nachtrust.

GO-FOR-HEALTHY.NL