Je vetverbranding stimuleren hoe doe je dat! Ik geef je nuttige tips!

Je vetverbranding stimuleren hoe doe je dat! Ik geef je nuttige tips!

Bij afvallen denken mensen direct aan gewicht verliezen.

Maar wat je eigenlijk wilt is vet verbranden!

Wat de weegschaal over je zegt is niet belangrijk zolang je tevreden bent als je voor de spiegel staat en lekker in je vel zit.

Het lichaam is complex en laat zich helaas niet makkelijk sturen in de vet verbranding.

Maar er zijn wel aantal dingen die je kunt doen zodat je vet verbranding een flinke boost krijgt.

In dit artikel vind je de beste tips om jouw vetverbranding een flinke boost te geven!

Je vet verbranding stimuleren, hoe doe je dat! Afvallen met water!

 

Je vetverbranding nog meer stimuleren dat kan met de Kettlebell Workout Vrouw 8 KG. Kettlebell.!

Je vetverbranding stimuleren, door goede stofwisseling:

Om je vetverbranding te stimuleren is het belangrijk dat de stofwisseling optimaal is.

Met een aantal kleine wijzigingen in je eetpatroon kun je de stofwisseling verhogen en vet verbranden:

  • Zorg ervoor dat de motor direct goed op gang komt.
  • Eet altijd een goed ontbijt.
  • Eet tussen de drie maaltijden door een gezond tussendoortje zoals fruit, groente, noten o.i.d.
  • Op deze manier blijft de motor op gang.
  • Drink voldoende water.
  • Water zorgt voor een optimale stofwisseling.
  • Zorg voor een goede samenstelling van iedere maaltijd.
  • Een goede verhouding tussen eiwit, vet en koolhydraten is belangrijk.

Je vetverbranding stimuleren, door veel eiwitten te eten:

Voor het verteren van eiwitten heeft het lichaam 2 keer zoveel energie nodig dan voor koolhydraten of vetten.

Daarom verzadigt eiwit het beste van de drie voedingsstoffen.

Eiwitten zijn ook een belangrijke bouwsteen voor het onderhouden en opbouwen van spieren.

Je vet verbranding stimuleren? Afvallen met water!

Probeer dan bij iedere maaltijd voldoende eiwitten te nemen voor een optimale vet verbranding.

Voorbeelden van voedingsmiddelen met veel eiwitten zijn:

  • Vis zoals Tonijn, koolvis, heilbot, kabeljauw
  • Kip en kalkoen
  • Vlees zoals tartaar, rosbief, gerookt vlees
  • Noten zoals amandelen. Let wel: kies voor de onbewerkte variant.
  • Zuivel zoals kwark. Let hierbij wel op de verzadigde vetten.
  • Sojabonen
  • Eieren

Je vetverbranding stimuleren hoe doe je dat! Afvallen met water of thee!

Groene thee verhoogt de vet verbranding, dit is naar de nieuwste inzichten.

Groene thee is namelijk rijk aan antioxidanten.

Antioxidanten kunnen het natuurlijke afweersysteem versterken.

Maar groene thee helpt ook met vet verbranden!

Een combinatie van twee stoffen die groene thee bevat, catechine en cafeïne, zorgt voor een verhoogde vet verbranding.

Wanneer je iedere dag 3 kopjes groene thee drinkt en verder niets doet dan verlies je in één tot drie maanden ongeveer 1,3 kg.

Een makkelijke manier om vet te verbranden!

Wil je vet verbranden m.b.v. groene thee kies dan voor een echte thee uit een koffie en theewinkel bij jou in de buurt.

Niet voor supermarkt thee.

Hier zitten meer kleur en smaakstoffen in dan echte thee.

Als je geen groene thee lust maar toch wilt profiteren van de vet verbranding eigenschappen dan kun je kiezen voor een groene thee extract.

Verder kun je met krachttraining ook heel wat vet verliezen, omdat vet plaats maakt voor spiermassa.

Krachttraining heeft een aantal grote voordelen om vet te verbranden:

  1. Krachtraining verhoogt namelijk de ruststofwisseling.
  2. Krachttraining zorgt ervoor dat je tijdens het afvallen geen spieren verliest maar spiermassa opbouwt.

De ruststofwisseling is de hoeveelheid energie die je lichaam verbruikt als je de hele dag op bed zou liggen en niets zou eten.

Ongeveer 60 tot 70 procent van de energie die je dagelijks verbruikt wordt bepaald door je ruststofwisseling.

Ongeveer een kwart van deze ruststofwisseling wordt bepaald door de hoeveelheid spiermassa in je lichaam.

Wanneer je een crashdieet volgt dan kan je lichaam het enorme energietekort niet direct opvangen en zal het overgaan tot het opbreken van spiermassa voor energie.

Dit is de reden dat je na een crashdieet weer aankomt en zwaarder wordt dan voor het dieet.

Je vetverbranding stimuleren, opbouw spiermassa:

Krachttraining zorgt ervoor dat je tijdens het afvallen geen spieren verliest maar spiermassa opbouwt.

Dit betekent dat de ruststofwisseling stijgt en je dagelijks meer energie verbruikt en dus sneller kan afvallen en je vetverbranding wordt gestimuleerd.

Na een krachttraining workout is je ruststofwisseling tot wel 15 uur verhoogd.

Dit betekent dat je tot 15 uur na een krachttraining workout nog steeds extra calorieën verbrand!

Bovendien is de vet verbranding met ongeveer 60 procent verhoogd.

Ideaal als vet verbranden je doel is!

Krachttraining heeft dus een aantal grote voordelen voor vet verbranden:

  • Hoewel minder dan met een cardio workout (600 kcal) verbrand je met krachttraining ongeveer 400 kcal per workout.
  • De ruststofwisseling wordt verhoogd door een toename van de spiermassa.
  • Tot 15 uur na de training extra vet verbranden.

Probeer daarom een paar keer per week een krachttraining workout te doen.

Dat kan je natuurlijk thuis of in de sportschool doen.

Je hebt kunnen lezen hoe je veel vet kunt verliezen maar je moet er iets voor doen.

Je zult anders worden qua lichaamsbouw en je geestelijk welzijn krijgt een oppepper.

Ook je zelfvertrouwen krijgt een BOOST en je mag je laten zien….!!!

Tot slot ga bewegen en doe je oefeningen….GO-FOR-HEALTHY.nl

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *