Verantwoord eten met minder suiker! Lekker en gezond eten!

Verantwoord eten met minder suiker! Lekker een gezonde maaltijd!

Ik ga je uitleggen waarom er zoveel mensen verslaafd zijn aan deze lege calorie.

Zoals je weet is het een zoetstof, maar we hebben deze geraffineerde zoetstof (de lege calorie) helemaal niet nodig.

Zeker niet als deze is toegevoegd.

Suikervrij eten betekent niet dat je helemaal geen suiker meer eet.

Groente en fruit bevat namelijk ook suiker maar dan van nature.

Maar dat is niet erg.

Een gezond lichaam heeft gewoon deze goede calorie nodig om optimaal te functioneren!

Ook met minder gebruik van suiker kun je lekker en gezond eten en maak je een gezonde maaltijd.

Lekker en gezond eten, verantwoord eten met een gezonde maaltijd:

Zorg ervoor dat de zoetstof die je eet komt uit natuurlijk producten zoals groente en fruit.

De hoeveelheid zoetstof zijn dan in verhouding met het product en verpakt met vezels,

water en andere voedingsstoffen die ervoor zorgen dat de suikers geleidelijk in het lichaam komen.

Niet alle suikers zijn dus slecht.

Suikervrij eten betekent voor mij het vermijden van alle toegevoegde geraffineerde suikers.

Verantwoord eten, met minder suiker! Lekker en gezond eten!
Witte suiker verslavend!

Verantwoord eten met minder suiker, gewoon beter:

Suiker deze zoetstof net zo verslavend is cocaïne…

Wanneer we suiker en andere koolhydraten eten dan maakt het lichaam serotonine en endorfine aan.

Deze stoffen verbeteren de stemming.

Je lichaam verlangt hier weer steeds naar…

Je komt in een vicieuze cirkel terecht waarbij je steeds suiker moet eten om je weer goed te voelen.

Als je suikervrij gaat eten dan ben je na tien dagen afgekickt en verlost van deze destructieve vicieuze cirkel.

Schommelingen in onze suikerspiegel:

Iedere keer als je een suikerrijke maaltijd neemt dan krijg je een piek in je suikerspiegel.

Maar deze piek duurt maar kort door de samenstelling van de simpele zoetstof.

Na deze piek krijgt je een energiedipje en heeft je lichaam weer trek in een suikerrijke snack.

Je gaat van dipje naar dipje.

Als je stopt met deze zoetstof en regelmatig een gezond tussendoortje eet zal je veel meer energie hebben en je zal je fitter voelen!

Dus je kunt je inname van de lege calorie zeker verminderen, dat heb je kunnen lezen.

Een leven zonder de geraffineerde zoetstof is niet realiseren, maar zoetstof die verwerkt zijn in voedingsmiddelen is zeker te beperken.

Verantwoord eten met minder suiker! De voordelen:

1. Meer energie!

Een van de belangrijkste voordelen is dat je minder snel vermoeid bent als je geen of weinig suiker eet.

Je krijgt meer energie! Het is bekend dat je door het eten van geraffineerde suikers behoorlijke dips kunt krijgen in je bloedsuikerspiegel.

Door de geraffineerde suikers te weren uit je voeding voorkom je dat deze schommelingen van je bloedsuikerspiegel zo heftig zijn.

Doordat je bloedsuikerspiegel meer in evenwicht blijft, blijft je energieniveau veel meer op peil.

2. Weg met eetbuien!

Als je last hebt van eetbuien, kun je door suikervrij te gaan eten hiervan afkomen.

Door het eten van geraffineerde suikers gaat je lichaam namelijk vragen om meer: je wilt steeds meer gaan eten.

Het blijft meestal niet bij één dropje of koekje.

Suikervrij eten verlost je van eetbuien.

Dit komt doordat je bloedsuikerspiegel stabieler blijft, waardoor je minder snel geneigd bent naar (nog meer) suikerrijke producten te grijpen.

3. Gewicht verliezen!

Je verliest kilo’s in gewicht.

Al is dit misschien niet je eerste doel als je aan een suikervrije eetpatroon begint, maar het is voor velen wel een mooie bijkomstigheid.

Het afvallen gaat overigens meestal niet heel snel, maar langzaam is eigenlijk ook de beste manier om kilo’s kwijt te raken.

4. Voor huid en haar

Je huid wordt mooier.

Doordat je de suikers schrapt uit je voeding, wordt je huid rustiger.

Ook je haar kan baat hebben bij een gezonder dieet, waardoor het meer gaat glanzen.

5. Pure voeding

Omdat veel suikervrije producten vooral in de natuurvoedingswinkels of speciale supermarkten te vinden zijn, ga je automatisch veel meer pure producten eten.

Pure, natuurlijke producten zijn gezonder voor je omdat er geen of minder kunstmatige toevoegingen in deze producten zitten.

Nog gezondere voeding dus, met als resultaat een nog gezonder lichaam!

6. Goed voor het hele gezin

Kinderen reageren ook heel goed op suikervrij eten.

Ze ‘stuiteren’ veel minder (of niet meer) als ze minder suiker eten en ze worden minder snel ziek.

En zeker als je ze van jongs af aan aanleert om suikervrij te eten, dan weten ze niet beter.

7. Het leven wordt leuker!

Je voelt je fitter en vrolijker als je suikervrij eet.

Dat is natuurlijk een hele fijne bijkomstigheid van suikervrij eten.

Het heeft onder meer verband met het feit dat je meer energie krijgt en vaak ook beter slaapt.

Je kunt dan meer dingen ondernemen, bijvoorbeeld lekker sporten of er op uit met je gezin of vriendinnen.

Je wilt je toch ook fitter, gezonder en energieker voelen, start met 20 dagen suikervrij en je zult je beter voelen.

Zeker voor vrouwen die in de overgang zijn en hun gewicht willen beheersen is dit de manier naar een gezond gewicht.

GO-FOR-HEALTHY.NL

 

 

2 gedachten over “Verantwoord eten met minder suiker! Lekker en gezond eten!

  1. Pingback:Voeding zonder suiker, probeer het eens. | GO-FOR-HEALTHY.NL

  2. Pingback:Water onmisbaar bij afslanken.! Gezond! | GO-FOR-HEALTHY.NL

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *